Školení ŠKODA Fabia čtvrté generace, kterého jsme se spolu s kolegou zúčastnili, proběhlo ve dnech 7. – 8.9.2021, se začátkem v Praze.
Po příjezdu na sraz v Praze jsme byli rozdělili na dvojice a bylo nám přiděleno vozidlo ŠKODA Fabia IV generace v nové barvě lakování oranžové Phoenix. Tato barva se nám okamžitě zalíbila.
V každém vozidle byla navigace a každá posádka měla přednastavenou trasu jízdy do Liberce s tím, že po celé trase byly vyznačené místa zastávek, kde byl doprovodný program.
S vozidly jsme jezdili po komunikacích nejen dobrých, ale také s nekvalitním povrchem. Nová Fabia nás přesvědčila o skvělých jízdních vlastnostech na každém povrchu, skvělém jízdním komfortu a tichosti uvnitř interiéru a to i při vyšších rychlostech na dálnici.
Fabia je postavena na nové podvozkové platformě MQB-AO, takže celkově narostla do délky i šířky.
Uvnitř je oproti předcházející generaci výrazně více místa a také zavazadlový prostor se zvětšil na velmi užitečných 380 l, což je v dané kategorii vozidel největší hodnota. Proti minulé generaci se zavazadlový prostor zvětšil o 50 l. Nová Fabia je již vybavena světlomety s LED, případně s BI-LED technologií. Pohodu cestování vám může zpříjemnit dvou zónová klimatizace, přístrojová deska s 10,25“ virtuálním kokpitem, což umožňuje si nastavit pět různých grafických znázornění palubních přístrojů a údajů vč. navigace. Příjemné je LED Ambientní osvětlení interiéru, které může být v bílé barvě nebo sportovně rudě červené. V zimě potěší vyhřívaný volant a také vyhřívané čelní sklo.
Fabia patří z hlediska bezpečnosti k nejlépe vybaveným vozidlům své kategorie. Může být vybavena až devíti airbagy, asistentem pro manévrování, rozpoznávání dopravních značek, automatickým parkováním, asistovanou jízdou, asistentem změny a udržování jízdního pruhu.
V rámci našeho školení jsme měli možnost se projet také s třemi vozidly podobné kategorie od konkurenčních značek.
To nás utvrdilo v tom, že Fabia je v rámci konkurence na špičkové úrovni a v některých ukazatelích dokonce konkurenci předhání.
Po tomto náročném testovacím dni jsme přenocovali v Liberci a druhý den pokračovali v testovacích jízdách na uzavřeném polygonu projížděním slalomové dráhy, asistovaným zabrzděním vozidla před překážkou, zkušebním parkováním vozidla pomocí parkovacího asistenta, zkoušky zrychlení a brždění vozidla. Při těchto testech nám vždy Fabia vyčarovala úsměv na rtech a přesvědčila nás o svých nesporných kvalitách.